torsdag, juli 17, 2008

Here we go again.

Jaja, da prøver jeg meg atter en gang med disse blogg-greiene. Prøvd før, men har aldri hatt tid, eller tålmodigheten til å sette meg ned å skrive ned om meg, dagene mine, ting som skjer etc etc. Men, igjen har jeg blitt inspirert av Hanne, kvartsøsteren min.( en kvartsøster er halvparten av en halvsøster, så det er egentlig inget blodsbånd, men for oss går alt under en flott kategori kalt, stor søskenflokk.) I alle fall, Hanne og jeg var på et lite svipp besøk hos Marit, som da er halvsøsteren vår, og som forsåvidt binder oss sammen. Hun jobber på psykiatrisk i Førde i sommer, og siden ei venninne av meg har plenty av familie like ved Førde, så slo jeg massevis av fluer i en smekk; fikk kjøre med de så jeg slapp å sitte 9 timer i buss på veien opp, jeg fikk møtt Hanne (som jeg ikke har sett siden konfirmasjonen min for over et år siden). Jeg fikk møtt Marit, som jeg ikke har sett siden påska, fikk sett hvor hun bodde, jobbet. Jeg fikk hilst på familien til Hanne(venninna) igjen, og når Marit jobba og Hanne(søsteren) hadde reist, fikk jeg vært med Hanne(venninna) og Tone. Jeg fikk sett "Si at du elsker meg" oog jeg fikk kosa meg MASSE på en liten tre dagers ferie.

Okei, for å slippe å si venninna og søsteren hele tiden så tar vi en navnopprydding.
Hanne venninna blir Hanne M.
Hanne søsteren blir Hanne S.
Sånn, all clear til en Førde update!

Hanne M, moren hennes og jeg reiste hjemmefra søndag morgen i halv ni tiden. Ganske trøtte, men vi tok med pute og musikk og la oss til i baksetet. Noe trangt var det, men vi fikk stabla oss så og si oppå hverandre, og sovnet forsåvidt ganske fort. Hadde et stopp i Gol, hvor vi kjøpte litt is og digg, før vi kjørte videre. Hanne M og jeg hadde hele tiden noen perioder hvor vi var våkne, som vi da brukte på å ta bilder. Turen gikk bedre enn forventet og vi var fremme i Naustdal i fire- halv fem tiden. Hele "familyn" eller de som hadde muligheten var hos besteforeldrene til Hanne M, hvor vi spiste grillmat og kosa oss. Så var onkelen til Hanne M så snill og tilbø seg å kjøre meg til Førde, så jeg slapp å ta bussen. Møtte Marit og Hanne S på rutebilstasjonen og ei venninne av Marit kjørte oss til Marits "krypinn".

Siden hun jobber på sykehuset så får hun bo gratis, det er en eller annen ordning sykehuset har. Sikkert for å smiske litt og få folk til Førde. I alle fall, leiligheten var forsåvidt ganske liten, men akkuratt passe når du kun er en person som skal bo der. Verken Hanne S eller jeg hadde tatt med oss sovepose, så vi endte opp med å ta et laken og et teppe som dyner, noe som fungerte helt fint.

Marit jobbet fra åtte til halv fire. Hanne S og jeg var såpass kreative at vi tok oss en tur til Førde, det skulle egentlig ikek være lange biten å gå, men pga stor mangel på retningssans, brukte vi nærmere halvannen time på noe som vanligvis tar 20 min. Men men, vi koste oss! Selvom Førde "city" faktisk har fire shoppingsenter, så endte verken jeg eller Hanne S opp med noe mer spennende enn spenner, strikk, hårspray etc.

Da Marit kom hjem hjalp vi alle tre til å lage lasagne, noe som ble vanskeligere enn vi hadde trodd på det lille kjøkkenet. Ting tok tid, med bare en kniv og to plater, men vi fikk det til. Og det ble en super middag, med fruktsalat til dessert. Jeg var så mett at jeg var sikker på at jeg skulle dåne! Da klokka var litt over åtte reiste Hanne S på bussen til Bergen. Jeg og Marit leide Across the universe, og la oss relativt tidlig.

Dagen etter dro jeg til Naustdal igjen. Fikk endelig sett "si at du elsker meg" filmen, som jeg har villet sett skikkelig lenge, og den var verdt å endelig få sett. Senere dro Hanne M, Tone, lillebroren til Tone- Kristoffer, moren til Tone, Kristoffer og jeg inn til Førde. Var like lite spennede idag, men vi fikk spist is, og kosa oss. Marit henta meg i Førde med lånt bil. Vi fant ut av variasjon er noe tull, og bestemte oss for igjen å spise lasagne og fruktsalat. (var to former lasagne igjen fra dagen før).

Reiste på nattbussen fra Førde 20.30, med god niste med frukt, tyggis og lånt ipod, som jeg aldri hadde overlevd uten på bussen. Fikk heldigvis sete alene, sov store deler av turen, ble henta av pappa på Hokksund og var hjemme i 6 tiden. Såå sov jeg noen kjappe timer, før jeg reiste på jobb i sommerland kl ett. Gikk forsåvidt greit, men jeg var ganske borte de første timene på jobb.
Wey, blogg er jo fun! Nå må jeg bare prøve å fortsette med det, får see på det. :)



Btw, flere bilder kommer når Hanne M kommer hjem, og når jeg får lagt inn resten.

Ingen kommentarer: