fredag, august 08, 2008

Kristiansand.

Jeheey, guess who's back?! Back again.

Fikk fiksa internettet på pc'en, teknisk som jeg er- fytti! Kristiansand, det var det. Kristiansand var kos. Reiste nedover på mandags morgen- formiddag. Fikk stua oss inn i bilen, to barneseter og meg i baksetet og mamma og Åse foran. Jaja, trangt, men jeg hadde musikk og pute, så jeg klarte meg. Turen tok vell nærmere fire timer eller noe, inkl stopp. Spiste på McDonalds. Seig pommes og kjedelig burger, der har du "maccern", men men, noe mat var det og de hadde stor str på drikka da. Så er det jo billig- stort pluss. Hoho, så faktisk Alejandro Fuentes på gata rett etterpå. Hadde leid leilighet litt uti huttiheita, veldig fint egentlig. To soverom, stue, bad kjøkken, kaniner og trampoline. Embla og Winnie var heelt overlykkelige da de forstod at de faktisk kunne bruke trampolina og kose med kaninene. Brukte mandagen til å finne oss til rette og bare slappe av egentlig. Winnie forstod ikke helt det at Kristiansand var et sted, men var overbevist om at mannen vi leide leiligheten het Kristiansand, og sa titt og ofte i tlf til moren: Vi er hos Kristiansand vi!

På tirsdag reiste vi til dyreparken. Jeg kom gratis inn! Thanks to Sommerland og personalkort! Leide vogn til Winnie og tralle til baggasjen. Noe som viste seg å være utrolig smart. Åse hadde snakka såå mye om løvungene som hadde kommet og vi var forsåvidt ganske spent på å se de, men når vi kommer bort til inngangen møter et skilt oss: "Løvehuset er stengt for at mor og barn skal få hvile. Vi har for tiden 6 løveunger" Så, neida, ingen løvunger på oss. Etter å ha gått rundt i "Afrika", spist is og lunsj, var det show i Kjuttavika- Herli land. Eller noe. Varte over en time, noe som var i overkant for meg, men Winnie og Embla stooor koste seg. Dagen gikk og tror vi alle var ganske fornøyde da klokka nærma seg sju. Reiste innom sørlandssenteret på veien hjem. Jeg fikk kjøpt med sånn ordentlig hemp tråd! Og perler! Så nååå har jeg satt igang masse produksjon av kjeder, armebånd etc. Den ene tråden stinker litt sau og hest, meeen, sånn er det.

Onsdag pakka vi sakene inn i bilen, "logga ut" av leiligheten og kjørte inn til Kristiansand by for å shoppe. Det første jeg så var en hobby butikk som jeg selvsagt måtte inn i. Fant skikkelig masse søte perler! Og mer tråd! Jiiiihaaaa! Ooog enda en gang så jeg Alejandro, haha. Fikk faktisk handla meg litt.
Jakke, bukse, 8-9 topper, hettejakke, skjorte, sko/sandaler, spenner, vest, perler+ tråd, hårbøyler, smoothiebok, bodylotion, 2 tynne tights.
Fant ikke joggebukse som jeg skulle ha da, den gamle min er heeelt utslitt, hvis man holder den opp mot lyset er jeg sikker på at man kan se tvers gjennom den.

Tok fatt på hjemturen i fem-seks tiden tror jeg. Winnie og Embla var fast bestemt på å ikke sove i det hele tatt og ble sittende å skravle og nærmest hyle heele hjem turen. Løsningen? Volumet skrus bare heeeeelt opp! Da vi kom hjem møtte den værste lukta oss. KLOAKK som bare pokker! Men det visste vi egentlig at kom til å skje, for da vi var i dyreparken fikk mamma tlf om dette- som faktisk er ganske alvorlig. Hva som hadde skjedd skjønte ikke jeg, men var noe om at vi kanskje må rive opp hele gulvet, kloakken er klikk, vann under hele huset. Et eller anna expensive shit i alle fall!

La Winnie nærmest med en gang vi kom hjem, hun sovna etter 3 min, sikkert helt utslitt etter turen.













1 kommentar:

Anonym sa...

Hørtes koselig ut :) Synd det med huset da :S Legg til bilder! :D