tirsdag, august 12, 2008

Slutt på latmannslivet

Howdy!
Idag var det siste feriedag for meg, og huff så kjipt det egentlig er. Våkna til sol, og hadde store forventninger om at jeg faktisk kunne bruke dagen på å få tilbake fargen som jeg fikk på cup, men som nå er fullstendig borte. Gikk ut på trappa og venta at varmen skulle slå i mot meg, blæh, lunka bare. Ingen tropetirsdag nei, men, jeg lå nå ute i ti minutter, fant fort ut at det var kjedelig og at noe farge kom jeg nok ikke til å få, så jeg droppa det. Fikk ordna meg, snakka med Thilde og reiste til Bø. Møtte henne på Tango, men hun starta litt tidligere så var allerede igang med forklarelsen da jeg titta innom. Jeg gikk litt rundt i mens og så, fant meg ingenting egentlig. Så fikk jeg melding av Thilde etter et kvarter, "hvor er du?", jeg svarte, og tenkte jeg skulle få et svar som "okei, kom opp og hold meg med selskap" eller noe, men før jeg visste ordet av det kom Thilde gående, fiks og ferdig, på et kvarter. Klar over hvor mye hun betalte eller?! 370 kr! Kvarterene er jaggu dyre på tango.

Siden hun så og si hadde blitt robbet hos frisøren, reiste vi opp på Roxy så jeg kunne spandere milkshake og gulrotkake på henne, men de hadde jo verken sjokolade eller vanilje milkshake, så vi måtte takke oss til en bringebær soda på deling og kake da, kake hadde de. Ganske kjedelig igrunn.

Ble kjørt hjem av Thale. Tok en liten tur innom Kine for å høre hvordan første dagen hadde vært. Småløp hjem, spiste middag og dro til pappa. Hos pappa fant jeg og Marit ut av vi måtte ha en liten fotosession i åkeren. Farfar fyller 90 år 25 august, og vi hadde ikke noe å gi han, men vet han er veldig glad i å få bilde som gave, så vi gikk for det.


Jeg var ikke helt fornøyd med bildet egentlig, syns smilet mitt ser litt-veldig rart ut eller hele meg ser rar ut og så ser jeg enda mer bleik ut enn det jeg faktisk er. Men vi fant ut at det var på det bildet vi så mest venner ut, ikke så fra hverandre som på de andre bildene. Så lagde vi også resept på en katt til pappa. Haha! Siden pappa flytter snart og alltid har snakket om at han har lyst på katt, tenkte vi at vi skulle gi han det. Han skal selvsagt få finne katt og alt selv, men vi lagde en resept til han. Marit har kommet godt i gang og vell så det med medisin studiet så hun har dreisen på hvordan en resept skal se ut, tror han blir glad.

Raiste til Kine i ni-halv ti tiden for å se på privat praksis og paradise hotel. Er lenge siden jeg har vært der nå egentlig, over en uke, noe som er alt for lenge når det gjelder oss to. Det er liksom en second family. Nååå er det akkurat ti og en halv time til skolen starter, så jeg må sove litt.
Nå er jaggu ferien offesielt slutt, slutt på latmannslivet og tilbake til slit og skolebenken.

Ingen kommentarer: